Thursday, February 25, 2010

Ännu lite renovering och ännu mera sjukdom

Kollade på OS (heja stafettkillarna) samtidigt som jag fixade med trätrallen som ska läggas i det lilla badrummet.
Bände loss häftklamrar som fäste plankorna i ett "plastnät", med en tång.
Mina händer var grymt ömma redan halvvägs.
Nu är iaf alla plankor loss och nu återstår bara att pussla ihop dem på golvet.
Lättare sagt än gjort upptäckte jag..
Dante hostade och hostade så jag hörde hur det rev i bröstet på honom.
Vid flera tillfällen satte han sig upp i sömnen och gnällde "Aaaajj...aaajjj.."
Stackars min lilla sockerpuff..
Strax innan 22 vaknade han och var jätteledsen.
Han fick komma och sitta hos mamma en stund.
Han har knappt sovit på hela natten för den otäcka hostan, genomtäta näsan och kliande ögon.
Ändå är han så tapper och pigg om dagarna.
Helt otroligt hur tålig han är det lilla livet.
Till skillnad mot det större öket.

1 comment:

Line said...

Bricanyl!