Friday, September 3, 2010

Det finns alltid något som ska fixas

Häromdagen var jag och köpte plåt, nock och reglar till omläggning av tak på lillstugan.
Pappa har lovat hjälpa mig och igår säger han plötsligt:
'Vi sätter igång på lördag morgon, du får städa av taket innan dess, ta bort all mossa o det.'
Ooohhh framförhållning..
Tack o LOV är ryggen bättre (skickar en salut till smärtstillande tabletter oxå) så när jag kom hem igår var det bara att dra på sig arbetskläder och ge mig upp på taket.
Världens bästa mormor höll ett vakande öga på Tarzan under tiden som mamman grovjobbade.
När taket var rengjort passade jag på att klippa gräset innan mormor var tvungen att ge sig av.
Wunderbar!
En vanvettigt trött liten hjälte somnade tidigt och jag bestämde mig för att flytta den där lampan jag just satt upp, men inte blev som jag tänkt mig.
Skulle försöka mig på att ta ner de där kabelrännorna jag i ett redighetsryck klistrat fast i taket.
*Rriiitch*
Inte bara rännan följde med utan även målarfärg och lite av taket.
......djupandas.....
'SSSSAAAAABLAR!'
Tur att jag hade målarfärg i garaget att pensla på.
Får fixa det snyggare när jag har bättre tid, men nu är det åtminstone vitt.
Nu är den där kabeln bara spikad fast i taket med sånna där 'krokar'.
Ena kabelrännan sitter kvar i taket.
Jag gav utlopp för min frustration genom att skura badrummet.
Dagen avslutades med att fila naglarna och sippa på ett glas rosé.

No comments: