Saturday, September 25, 2010

Vi drog på tur

Ösregn.
Efter ett par timmars softade inomhus fick vi båda nog av tristessen och drog på oss regnkläderna.
Jag monterade ner den gamla skabbiga trägrejjen som brevlådan hängde på och skruvade dit en ny, fin i rostfri perfplåt med regnet rinnande nerför fejset.
Fröet herjade friskt i vattenpölarna under tiden.
När det var klart fick jag ett infall att dra till IKEA.
Sagt och gjort.
Vi plockade upp mormor på vägen and off we went.
Det var många med oss som bestämt sig för att åka dit denna regniga lönelördag.
Jag hade en enda sak på listan som jag 'skulle' ha, en hög pall till Dante att ha i badrummet så han når att tvätta sig själv, allt annat vart bonus lixom.
Det var bara bonus som följde med hem.
Pallen var givetvis slut.
I övrigt har jag mest proppat gapet fullt av onyttigheter.
Vågar inte ens tänka på hur många kcal jag satt i mig de senaste dagarna.

No comments: