Monday, September 27, 2010

Lite matematik

Imorse när klockan ringde var jag så in i helsickes trött att det var helt overkligt.
Varför då, kan man ju undra..
Det har varit en lugn helg och jag har kommit isäng i vettig tid.
Fast å andra sidan har jag ju vart uppe och servat en liten filur några gånger per natt, precis som vanligt.
Så började jag tänka, hur många nätter är det egentligen som jag varit uppe, allt mellan en och tjugofem gånger, istället för att sova tro?
Dante är nu 806 dagar gammal.
Efter lite konsultation med mormor kom vi fram till att hon haft honom över natten max 25 gånger.
Så vi säger det.
806 minus 25 ger 781 nätter.
Så säger vi att det är sisådär 5 nätter som Dante sovit hela nätter utan att vakna.
Kvar blir 776 nätter då jag vart uppe och snurrat med ett par timmars mellanrum istället för att sova en sammanhängande nattsömn.
Kanske inte så jäkla konstigt att man är trött trots allt.

No comments: