Thursday, September 30, 2010

Jag borde ha gått och lagt mig men..

..jag fastnade framför ett sånt där realityprogram från en akutmottagning igår kväll.
Jag tycker det är så himla faschinerande sånt där..
Läkarna och sköterskorna är ju helt otroligt duktiga och fan vad kroppen är häftig alltså..
Vilka grejer den kan vara med om och ändå överleva och 'laga sig'.
Tyvärr kom det inte in någon med akut acne, hade kunna behöva lite tips för det..
Såklart föll det en tår eller två när man fick följa en sjuk liten flicka vars pappa donerade en bit av sin lever till henne.
Då kommer ju oundvikligen tankarna på mitt eget mirakel och hur fruktansvärt det hade varit om något av den magnituden skulle hända honom..
Tänk om han behöver en njure eller något i framtiden.
Jag skulle gladeligen donera vilket organ som helst till honom såklart, men tänk om vi inte 'matchar'...
Vad i helvete gör jag då?
Alltid finns det något att oroa sig för.

No comments: