Tuesday, September 7, 2010

Nä, jag gjorde inget särskilt..

Väl hemma från dagis och jobb, dags att sätta igång med middagen.
Det blev potatis och pannbiff.
Lite kokta morötter försökte jag lura i liten mun, men det är fan overkligt vilken superkänsel han har.
Han äter såklart själv men jag är med och hjälper till så vi blir klara på rätt sida midnatt, och jag försöker smuggla in små flis av morot i den lilla grönsakshatarens mun, blandar med både potatis och pannbiff på gaffeln.
Det hinner knappt in och vända innan det landar med ett *plaff* på tallriken igen.
’Mamma luras’ skrattar han glatt ’Dante inte hycka om morot!’
För en gångs skull käkade min skatt en rejäl portion med mat, lite senare slurpade han i sig nästan hela flaskan välling (!!)en slurk mjölk på det sedan somnade han tungt i min famn.
Kärlek.
Han lyftes in i sin säng och efter disk, bortplock och torkande damp jag ner i soffan igen.
Funderade seriöst på att inte göra ett förbaskat skit utan bara slappa och låta ryggen vila sig lite.
Så hör jag hur Dante hostar.
Bara han inte ska bli förkyld nu…
'Host host'
'Host HOST'
*märkligt ljud*
'Maaaaammmmmaaa,uuuuuuäääääää’
Jag ilar.
Mitt frö har hostat och kräkts…
Kräkts över hela sig själv,kuddar,lakan, täcke, golv, ja u name it, rubbet var nerkräksat.
En liten gråtande pojke fick ställas i badkaret och duschas.
'Inte vill mamma, inte vill’ grät han och stod på skakiga ben.
Stackars min lilla sockervadd.
Jag fick skura golv och madrass, tvätta sängkläder och pyjamas.
Sen damp jag ner i soffan och gjorde inte ett skit.

1 comment:

Mirijam said...

Åh lille plutten, stackar!