Tuesday, September 21, 2010

Hemma med liten

Minst 4 barn på Dantes avdelning på dagis har svinkoppor.
Hade ju vart en väldig tillfällighet om det inte är det han har..
Vi blir hemma några dagar.
Idag har vi varit på långpromenad i strålande sol.
Ljuvligt.
Förutom att det är sjuk uppförsbacke hela vägen hem.
Vi var in på affären och skulle bara ha bananer.
Så vart det erbjudande på vitkål, morötter, kålrot, lök, rödbetor..
Jag förbannade mig själv när jag puttade x antal kilon vagn, barn och rotsaker uppför backarna.
Men, det var skön och väldigt välbehövlig träning för den slappa mammakroppen.

2 comments:

Anonymous said...

Du borde söka till "Ensam mamma söker"? De får hångla i badkar och sånt!

Linda said...

Hahahahaaa! Över min döda kropp!
Hellre duschar jag ensam tills jag skrumpnar ihop fullkomligt!