Tuesday, April 24, 2012

En sån där dag..

Jag var helt overkligt trött i morse när klockan ringde, så där så att jag reagerade förts när klockan ringt i flera minuter. Tur att inte Dante är särskilt lättväckt så dags på dygnet.
Har känt mig frusen och lite smått dämpad hela dagen.
Den sista halvtimman på jobbet var halvkaotisk och jag kom supertressad till dagis för att hämta en liten som satt i sandlådan med mössan på svaj och var täckt i sand från topp till tå.
Ljuvligt. Att han trilskades när vi skulle gå var inte lika ljuvligt..
Var tvungen att stimma runt med en massa ärenden efter jobbet och vi ramlade in här hemma först vid halv sju.
Dante ville vara ute och leka men jag tvingade in honom, fram med lite kvällsmat på bordet.
Han var halvgnällig och fick kolla på datorn samtidigt som han käkade för en gångs skull.
Så råkade han välta ut mjölken som rann in under datorn.. han tjoade till direkt så jag fick torkat av.. hoppas den klarade sig.
Orkade inte ta tag i något alls efter fröet fått badat och blivit nattad mer än att vika undan tvätten.
Känner mig fortfarande frusen och jävlig så nu är det läggdax för mig med.
Imorgon blir en bättre dag.

No comments: