Wednesday, April 25, 2012

Jo jag hade tänkt...

Jag hade tänkt träna ikväll. Jag var helt bombsäker på att jag skulle träna ikväll.
Men eftersom jag var tvungen att hämta ut paket efter jobbet (modemet) och handla lite så kom vi hem lite senare än vanligt.
Så ville Dante kolla på bolibompa så det var bara att koppla ihop det där nya modemet. En lätt match om man nu sätter sladden i rätt hål först gången. Annars är det lätt att man blir så in i helvete frustrerad för att det inte funkar att man nästan dänger det nya modemet i väggen. Men som den lugna person jag är så kollade jag först och vips så funkade hela kalaset. Pjuh.
Middag ska vi ha ja, laga, laga liten gryta som blev skitgod men som en viss person inte alls var så sugen på 'för det finns korv i kylen mamma jag såååg det'
Meeeen åhhhh! Tänk om han fick äta korv o mos till middag varje dag, det hade vart livet på en pinne för en treåring.. med mycket ketchup.
Ja så var det då läggdags och allt vad det innebär.
Ner i säng, bok lästes och så, natti natii.
Men så fick Dante för sig att han skulle nattas i sin egna säng.
Som jag har pratat om detta, som jag vill att han ska sova i sin egna säng. men va tusan för ett tillfälle att välja då! Men jag kunde ju inte säga nej när han nu själv ville..
Vi bytte rum och säng och tände nattlampor och fan o hans moster, så låg vi då i hans säng och han vred och vände sig i en evinnerlig tid innan han började svamla om att han städat så fint och sorterat och att jag var fin i håret (hahaha sämsta ljuget) och att jag var så himla snäll just idag och blablabla.. Jag var på vippen att bli smått irriterad, tick, tack, tick, tack osv..
'Vill du att vi nattar dig i min säng i stället?'
'Ja...'
Jamen då byter vi väl säng igen då och släcker nattlampor och fan o hans moster, så, NU är det natten!
Han somnade.
Nu är klockan snart halv tio och jag måste hänga en tvätt och ta ner den som redan hänger i torkskåpet,vika och lägga undan den, tömma diskmaskinen och fylla den med det som står kvar i vasken och inte fick plats innan, duscha och.. nä fasen, det blir ingen träning idag heller..


1 comment:

Sandra said...

Haha nu var det mamman som hade mer ursäkter :)..men vet hur det är pust.