Sunday, April 8, 2012

Vi tog en tur till snön under påsken

Vi har varit en tur i Sälen i påsk.
Detta är Dantes andra åk i backen. Efter första gången i den lilla liften sa han ' du behöver inte ta emot mig däruppe nu mamma, jag klarar det själv nu.'
Jo det gick ju fint.
Efter några åk ville han inte att jag skulle ta emot honom där nere heller 'för jag kan sladda o stanna nu mamma'.
Nä, det kunde han inte alls. Inte ens ploga.
När han kom jämsides med mig mot slutet av backen där jag stod så började jag springa brevid med någon tanke om att rädda honom när det var dags att stanna.
Så var det visst blankis i backen, Dante körde iväg utav bara den o jag sprang utan att flytta mig ur fläcken. Han närmade sig asfalten i slutet av backen allt mer och jag fich kasta mig á la fotbollsmålvakt och nådde precis kragen på overallen innan jag landade pladask på mage och tänkte att ' nu jävlar smällde väl sillisarna som vattenballonger'.
Men det gick bra. De höll.


Vädret var underbart förutom de minuter jag filmade, typiskt.


2 comments:

Anonymous said...

Ha ha ha..... så jäkla kul. Hade velat se det med egna ögon!tur att det gick bra med Dante och dig iaf. Kram

Linda said...

Hahah ja gud, åskådarna fick sig ett mycket gott skratt iaf :)