Thursday, April 26, 2012

Men sabla hormoner då!

Jag sitter här och tänker på det här med pms..
Vad tröttsamt det kan vara. Det finns gånger då jag sagt att 'näe jag känner då inte av den ett dugg' (hahaha idiot) för att vid ett annat tillfälle komma på mig själv med att bita hårt i en kudde och väsa en lång ramsa med hemska saker och känt att jag lätt hade fläkt skallen av någon i ren och skär attackilska.
Eller börjat störtgråta för att jag glömt köpa keso.
Alltså det är ju givetvis rubbat och inte alls så som jag egentligen beter mig. Under normala omständigheter.
Så idag sitter jag här och är på det där lipiga humöret.
Det började i morse när min underbara unge sätter sig vingligt upp i sängen, med håret i en enda stor rufsig boll på huvudet, glansig i blick och sömnvarma rosoga kinder. Så lägger han upp världens smajl och säger: 'Godmorgon mamma! Vad fin du är med kjol på dig idag.'
Herregud... man dör ju kärleksdöden tvåtusen gånger om.
Jag börjar lipa nu bara jag tänker på det.
Jag börjar även nästan lipa bara jag tänker på att just idag, just denna lipiga dag ska jag på utvecklingssamtal för mitt frö.
Det där då vi bland annat ska prata om att han får stryk om dagarna av sin kompis på dagis. Igår hade han 'av en händelse' fått en snyting med en trumpet rakt över munnen av sagd 'kompis'
Jag önskar att jag var mer i ilskenfasen just nu om jag ska vara ärlig.. kommer väl sitta där och hulka som ett annat fån.
Pms förresten.. P M S : Pre menstruella störningar.
Pre betyder före.
Vad fan ska den jävlas för under tiden som man har mens då??

No comments: