Wednesday, March 24, 2010

Det där med karaktär...

Igår bjöds man på nygräddade våfflor med sylt och grädde när man hämtade sitt frö på dagis.
Dessa ljuvliga daisfröknar.
Jag skulle då visst ingen våffla ha. Nix, nu har jag tagit i med hårdhandskarna.
Icke.
Vi satte oss vid bordet och min skatt hade fått en helt egen specialvåffla. Aww.
'Mamma ha' säger han och pekar på högen med rykande nygräddade våfflor.
'Njae' säger mamman
'Jo varsågod och ta nu' säger fröken och dukar fram till mig.
' Jaaaa, mamma äta, Dante äta sån, Dante ha mölk, mamma ha affe, mamma ha ffla, mamma ha ylt, Dante inte ha ylt, Dante inte hycka om ylt, Dante ha mölk' pladdrade mitt frö på.
Jag skruvade lite på mig men tackade artigt när tallriken med våfflor sträcktes fram och jag skalade loss en frasig kaloribomb.
Sekunder senare och med denna ljuvliga tingest i magen trånande jag efter ännu en.
Jag tog en till.
Med sylt o grädde.
Åhh denna usla karaktär..

3 comments:

Sandra said...

Ha ha, jag känner igen mig=)

Sivan said...

Det gjorde du rätt i :) Det är inte de våfflorna som kommer göra att du har hängröv i sommar (i alla fall i din värld, vi andra kan ju bara titta avundsjukt på den å önska att våra kunde se så snygga ut!!) :)

Mirijam said...

ÅH JAG VILL OCKSÅ HA FFLA OCH YLT!!!