Tuesday, March 9, 2010

Hiss och diss

Jag börjar med att dissa.
Det blir kocken på dagis.
Jag förstår att det är besvärligt med Dantes alla allergier.
Jag förstår att det kan vara krångligt att mycket av det Dante kan äta inte finns med i sortimentet där han beställer all mat, utan att han behöver åka och handla på affären.
Jag förstår.
Men, det är hans jobb!!
Kom inte till mig och var otrevlig och med påståenden jag vet är rena rama skitsnacket.
Jag har erbjudit mig att hjälpa till, ge honom de recept jag lyckats åstadkomma osv.
Men det var tydligen en törn i hans stolta mansego.


Så vill jag hissa dagisfröknarna.
De som fått åka och handla maten till Dante istället för kocken.
De som bakat bröd till Dante när kocken vägrat.
De som frågat mig massor, bett om recept och haft både vilja och avsikt att hjälpas åt och underlätta för alla.
Underbara människor!

1 comment:

Anonymous said...

ja du L inga kommentarer om det här mer än kan hålla med dig om fröknarna kram A-C så hade det inte få gå till i l-kil iaf.