Friday, March 5, 2010

Torsdagsfix och fredagsmys

Igår blev kontaktdosa inhandlad.
Nu ska den bara sättas upp oxå, men jag har blivit strängt förbjuden av mamma att ge mig på det.
Bäst att lyda och vänta på hjälp.
När skatten somnat var det dags att ge skruvdragaren en omgång igen.
Borrade fast ben på ett skåp jag köpt.
Nu visade det sig att skåpet ju var ihåligt... alltså fastnade inte skruven ordentligt.
Det kändes alldeles för osäkert att ha det på det viset, alltså var det bara att skruva av alltihop igen.
Ackompanjerat av morrande läten.
När alla grovarbetarverktyg var undanröjda drog jag fram husmorsverktygen, strykjärn och strykbräda.
Nya gardiner hängdes upp i kök och sovrum, så nu har jag vår i mitt hus!
Härligt!
Ikväll ska jag vårstäda renoveringsobjektet oxå.
Kanhända sväljer jag ner dammet med ett glas rött.
Fredagsmys i en singelmorsas liv.

2 comments:

Line said...

Nu har jag läst så många gånger att du monterat så mycket skåp och lådor att ditt hem måste vara fullt. Vart ska detta skåp stå. Och bloggar man måste man bifoga bild. Nyfikenheten biter i bloggläsaren!

Sandra said...

Du är grym, handy woman=) Kram