Thursday, March 18, 2010

Det eviga tjatet om sömn

En stor del av den här bloggen handlar om sömn.
Eller snarare sömnbrist för en viss mamma.
Det håller i sig...
Inatt ville jag bara låtsas som om jag inte hörde min skatt, sätta mig på huk med mitt snorfyllda huvud i händerna, vagga fram och tillbaka och sjunga mystiska ramsor med tonlös röst.
Men det gjorde jag inte.
Jag snöt mig i en pappersnäsduk, lyfte upp min lilla sockervadd och vaggade honom till sömns samtidigt som jag med vacker, förkylningshes röst vyssjade 'Trollmors vaggvisa'.
Han gav upp efter att ha varit vaken i lite mer än en timma.
Sedan sov han i nästan två timmar på raken.
Oh hallefuckingluja..

1 comment:

Line said...

Ja, det där med sömn är det eviga samtalsämnet. Alltså bristen på den då alltså. I natt var jag så trött att ögonen inte gick att öppna. Tänkte att jag fått ögoninflammation eller något. Men nej, det vara bara trötthet...