Saturday, March 27, 2010

Kaoshämtning

Igår när jag kom för att hämta å dagis satt tarzan och de andra barnen och åt mellanmål.
Jag satte mig ner tillsammans med dem.
Fröken gav Dante en mugg med mjölk utan lock eftersom han numera klarar att dricka så.
Efter en stund började han dock tramsa med mjölken och lät den rinna utför hakan då han drack.
Både jag och dagisfröken sa att ' nej du får dricka ordentligt'.
Det bet ju inte ett dugg utan han slarvade även nästa gång då det rann ganska mycket.
En normal mamma hade kanske reagerat genom att kupa handen under hakan på sitt frö för att fånga upp mjölken eller genom att ta tag i muggen.
Jag däremot får någon typ av Thourettesryck och trycker till tarzan i bakhuvudet med en fåfäng tanke att det ska få honom att spilla på bordet isället för på tröjan.
Det gick ju allt annat än lysande.
Istället spillde han ännu mer, dagisfröken flämtade till, jag ropade'men gud vad gör jag' och Dante började vråla.
Jag började babbla nervöst, lyfter upp Dante, sätter honom i mitt knä, försöker få honom att äta klart, skiter i det, reser mig för att tvätta mitt vrålande barn, säger ursäkta oss, och tjoar i falsett att 'Så dante, vinka nu till barnen, heeej då alla, ha en trevlig helg' medans mitt frö vrålar allt mer.
Det höll i sig under påklädning och hela vägen ut till bilen.
Nu våndas jag över vad dagisfröknarna sa om mig när vi gått.

No comments: