Monday, March 1, 2010

En riktig workout

På fredagen var jag hemma med min skatt som fortfarande var sjuk.
Stackars liten.
Han hade sovit jättedåligt på natten och inget vidare på middagen så redan vid 18 tiden ville han ha välling och somnade för natten.
Passade mig alldeles utmärkt.
Det hade ju snöat en jävla massa här igen så nu drog jag på mig thermokläderna, stoppade telefonen i ena fickan, babylarmet i andra och gav mig ut för att skotta mina tak i snålvinden.
Jag behövde inte ens dra fram stegen.
Bara att klättra upp på snödrivan och hiva mig upp på taket.
Smidigt.
Jag skottade tak i ett flera timmar och var totalt slut när jag rasade ner i soffan.
Kunde knappt lyfta armarna, de var helt darriga.
Skönt att ha det gjort iaf och jag kunde slappa framför OS på tvn med gott samvete.

No comments: