Monday, March 8, 2010

Helgen

Fredagsmyset bestod som planerat av att städa renoveringsobjektet.
Dock struntade jag i vinet och tjuvstartade på lördagsgodiset istället.

Lördagen visade sig vara en lika fantastisk vacker vinterdag som de senaste dagarna varit.
Underbart!
Vi gav oss ut på en långpromenad med solbrillor på näsan på förmiddagen och tog svängen inom en kompis för att leka och fika lite.
Very trevligt!
En bit nybakad kladdkaka slank ner, men nu var det ju trots allt lördag.
Dante somnade i vagnen på hemvägen och när vi kom hem parkerades han utomhus, invirad i filtar och fårskinn med en babyvakt brevid sig.
Årets första middagslur utomhus!
Det måste ju bara vara ett vårtecken!
Mormor kom och hämtade mitt frö när han fått middag efter sin tupplur och då skruvades tempot upp en smula.
Precis som volymen på stereon.
Dags att förbereda sig inför kvällens tjejbaluns.
Mat lagades, vin luftades, garderob genomsöktes och skor provades.
Efter en smarrig middag och en förbaskat trevlig förfest drog vi ut på krogen och dansade.
Åhhhh I löööv att dansa!
Vältrade mig i säng först framåt 4,30..

Söndag.
Inte så pigg.
Givetvis vaknade jag efter bara ett par timmars sömn som alltid när jag druckit alkohol.
Dante levererades vid 11 snåret och medan han sov middag hann jag att städa undan och diska den gigantiska disken.
Det var ännu en magnifik dag ute så på eftermiddagen gav vi oss ut i det vackra.
Det blev lekpark och långpromenad i drygt tre timmar!
Jag kände mig helt genomsyrad av frisk luft efter det!
Delish!
Dante ver helt slut när vi rasade in hemmavid igen, vilkte var en del av poängen.
Han slocknade på tre röda när han fått sin kvällsvälling.
Han har dessutom sovit jättebra inatt, vilket mamman är mer än tacksam över.

No comments: