Wednesday, March 10, 2010

Here we go again..

Det var en trött skatt som hämtades på dagis igår.
Han vill inte ha något att äta, utan bara sitta i mammans knä i soffan.
Vi satt där och mös lite och jag märker att han somnat.
Jaja, han får sova en liten stund..
Några timmar senare vaknar han och känns glödhet.
Jodå, nästan 40 graders feber..
Stackars min lilla flinga..
Vi kröp i säng tillsammans, han knödde sig närmare mig, så att jag får en liten blöjklädd rumpa mot magen och ett fjunigt huvud under näsan. Så vänder han sig om och tittar på mig med feberglansiga ögon, klappar mig över kinden och säger 'mamma' innan han letar upp min hand, klämmer tag i den och lägger sig tillrätta igen.
Åhh, bröstet knöt ihop sig, halsen blev tjock och jag började nästan gråta av den kärlek som sprängde inombords.
Obeskrivligt..
Natten var jobbig och Dante hade 38,6 i feber när han vaknade.
Ganska högt för att vara morgontemp.
Inget dagis idag alltså..

1 comment:

Sandra said...

Blödiga jag får ju tårar i ögonen bara av o läsa vad du har skrivit, kan tänka mig att det är en sann känsla av kärlek=)