Monday, May 3, 2010

Besök i Småland

I fredags styrde jag och min skatt kosan mot Eksjö för ett besök hos våra vänner där.
Dante sov halva nerresan och var hur duktig som helst andra halvan.
Min älskade unge var så fin mot kompisarnas lilla Nova, 7 månader.
Han klappade mjukt på kinden, kramade försiktigt, höll hennes lilla hand, hämtade leksaker och 'läste' boken för henne.
Mamman var stolt och glad.
Jag har plussat på mig ett helt kilo efter helgens frosseri i mat, vin och snacks..
Ugh..
Natten mellan lördag o söndag var ingen höjdare.
Mitt frö vaknade vid midnatt och somnade om först efter 4 på morgonen.
Så slog han upp de stora blå för dagen vid halv 7.
Jag hade påsar sora som sopsäckar under ögonen.
Ingen kräm i världen kan rå på det.
Vi åt frukost och satte av hemåt efter det.
Dante somnade per omgående, så trött var han.
Han var jätteduktig även på hemresan men började skruva på sig när vi hade en knapp timma kvar.
Ville sitta i mitt knä och så där men inget större gnäll ändå.
Femhundra meter hemifrån kommer det.
Kaskaderna av kräks.
Gissar att skatten var åksjuk.
Stackars min lilla sockerpuff..
Vilken himla tur att vi var så nära hemma ändå!

Bil och bilstol är nu nytvättat, nyskurat och nyputsat.

No comments: