Monday, May 24, 2010

Halkrassliga typer. En aktiv, en slö

Igår satte Dante handen för pannan, rynkade ögonbrynen och sa
'Dante fjuk. Ha feber'
'Nämen, är du sjuk och har feber?' sa jag o kände på pannan.
Ja.. kanske han var lite varm..
Och såg han inte lite röd ut i ögonen..
Äh, var nog bara inbillning.
Men ändå..
Har har faktiskt nyst och hostat en del..
Vi tog tempen och till min förvåning visade den 38 grader.
Jag hade en sablarns huvudvärk så ingen av oss var på topp direkt.
'Ska vi titta på Teletubbies' undrade jag med en svag förhoppning om en stilla stund i soffan.
'Jaaaaa tubbisar!' tjoade tarzan.
Han satt stilla brevid mig i soffan o tittade på Teletubbisarna i säkert 3 minuter.
Nytt rekord.
Han är ingen tv kille helt enkelt.

2 comments:

Mirijam said...

Har du hittat babyvakten? :)

Linda said...

Ofattbart nog, nej :)