Monday, May 24, 2010

Söndagen

Som så ofta blev det en tur till Emaus även denna söndag.
Min lilla cowboysare red några varv på hästarna innan det lockade mer att leka med Lucas i lekparken.
Vi klappade killingar, kattungar och kaniner innan vi klev in i snickarboden.
Där har vi inte varit inne förut, har känts som om Dante vart för liten.
Nu högg han tag i en hammare och ropade
'Dante banka mamma!'
Jag spikade ner en spik i en stubbe så att den fick fäste.
'Så, nu kan Dante banka' säger jag.
Vet inte riktigt vad jag förväntade mig men, *bang, bang, bang, bang* så var spiken nerbankad i stubben.
Shit vad jag blev förvånad!
Kan ju bli jävligt bra för mammans framtida renoveringsplaner detta...
Vi fikade en stund innan vi vinkade hejdå till Lucas o hans föräldrar och gav oss av hemåt.
Med en vaken natt och en aktiv dag i benen tog det inte många minuter innan tarzan sov sött.
Jag lyfte över honom i sängen när vi kom hem, hakade på mig nya babyvakten och drog fram gräsklipparen.
Jag hann precis klippa hela gräsmattan och kantklippa innan Dante vaknade, två timmar senare.
Perfekt!
Då var jag så utsvulten att jag stapplade in på vingliga ben och svängde ihop föda åt oss.
Eventuell viktnedgång återställdes med biff, chilibea och sallad.
Burp.

No comments: