Monday, May 10, 2010

Partytajm

I fredags var vi på restaurang och firade mormors födelsedag.
Maten var underbar och min flinga likaså.
Han var en mycket duktig bordskavaljer.
Efter maten åkte vi vidare hem till mormor o morfar och käkade efterrätt och hade trevligt.
Dante somnade gott i sängen och när jag skulle plock upp honom för att stoppa i vagnen o knata hemåt tyckte mormor att det var synd att väcka den björn som sover.
'Låt honom stanna kvar'
Okidoki!
Jag knatade hemåt och svimmade i säng helt by my lonesome.
Tänk att få sovmorgon bara så där!
Hur underbart är inte det!!
Efter sisådär trekvart ringde mormor.
En hysterisk liten pojke saknade mamman.
På med första bästa klädesplagg och gympadojor och ge mig ut i natten likt en superhero för att rädda mitt frö.
Stackars liten..
Allt blev bra så fort han kom i mammans famn.
Vad är väl en sovmorgon för en trött singelmamma....

Mamma! Kom o hämta mig!


No comments: