Monday, May 24, 2010

Soliga lördag

Jag o Tarzan var ute i trädgården redan vid 9 tiden på morgonen.
Solen sken, arbetshandskar på både stor och liten.
Jag spikade fast en presenning i botten på sandlådan så att inte sanden hamnar direkt på gräset innan vi tog fram liten och stor skottkärra, liten och stor spade och så lastade och körde vi sand mitt frö och jag.
Sicken liten arbetare han är!
När sandlådan väl var fylld var det en lycklig liten pojke som började gräva och bygga sandkakor.
Efter en liten stunds lek hoppade vi i duschen och fikade lite innan vi gav oss iväg för att hälsa på AC med familj i Brastad.
Vi hängde i deras trädgård och solade oss, hoppade på studsmattan, cyklade på nya stora cykeln med stödhjul som Ludwig växt ur och Dante nu fick ärva, grillade och käkade gott som alltid.
Dante åt ungefär 25% mat och 75% chips o lördagsgodis...
Precis som mamman alltså.
När jag och mitt frö packade oss in i bilen för hemfärd var klockan halv 10 på kvällen!!
Oooppps..
Tiden går fort när man har trevligt.

No comments: