Wednesday, June 16, 2010

En glimt mansrumpa

Igår var vi ute och promenerade i det vackra vädret, mitt frö o jag.
Tydligen var det någon typ av träningslopp för orienterare där i skogarna för det rasslade till och hoppade fram svettiga människor med karta o kompass ur var och varannan buske.
En man vankade lite fram och tillbaka medans han spanade på sin karta och in i skogen efter nästa stubbe att hoppa över.
Jag ville peka och visa honom att 'där rände dina polare in i buskarna' men jag höll mig.
Det är väl en del av utmaningen liksom.. att hitta rätt.
Plötsligt hoppar han in i skogen vid en lite annan plats än de andra.
När vi kommer fram till den platsen där han skuttat in kollar jag ditåt och vad skådar mina blå!?
Jo en mansrumpa.
En mansrumpa som uträttar smutsiga behov och torkas med ihopkrafsat gräs.
Jag ville hålla för ögonen på min skatt och lägga benen på ryggen, men jag spelade cool och fortsatte i min promenadtakt.
Inte för att jag ser nakna mansrumpor särskilt ofta nuförtiden men just detta kunde jag vart utan.

1 comment:

Leni said...

Hahaha, nä fy! Den synen klarar man sig utan;)
kram