Tuesday, June 22, 2010

Hjälten repar sig

Vi börjar så sakta återvända till det normala hemma hos oss.
Dante är hur pigg och glad som helst.
Det märks ingenting på honom alls, förutom just vid blöjbyten, dusch och när han ska kissa.
Han vill gärna kissa (och bajsa) på pottan, jag gissar att det 'rinner ifrån' bättre och kanske gör mindre ont.
Vi har iofs pottränat ett tag nu och det går jättebra.
På nätterna vaknar han och ställer sig upp i sängen och gråter när det är dags, men även det har avtagit så det verkar onekligen som om det onda försvinner allt mer.
Jag får fortfarande inte röra snoppen på honom, inte heller ta bort plåstret i armvecket där han hade kanylen och jag hoppas inte detta blivit något som satt sig i skallen på honom..
Han är hemma från dagis i dag oxå, får se hur han är idag så kanske han får gå imorgon.
Vill verkligen inte riskera att det kommer in smuts i hans sår vare sig det är genom lek i sandlådan eller om han kanske får gå i smutsig blöja en liten stund..
Hade just vart typiskt om det blev inflammerat oxå..
Jag känner mig fortfarande lite skakad måste jag säga..
Även om allt gått bra och han är pigg och glad igen så, fan.. det var så himla jobbigt just då.
Känner mig otroligt trött och klumpen i halsen vill liksom inte försvinna.
Men jag ska nog repa mig jag med.
Det har ju gått bra hittills.

No comments: