Tuesday, June 29, 2010

Underbara solsken

Igår sken solen från en klarblå himmel.
När mitt mirakel var hämtad från dagis, tvättad, ombytt, matad, tvättad igen och gnällt sönder mammans nerver stoppades han i vagnen och rastades ute under en långpromenad.
Vi stannade och kollade på hästarna, lekte i lekparken och hade det jättehärligt.
Givetvis blev det protester när vi kom hem och skulle gå in för kvällen.
Har vart mycket sånt nu.. gnäll och protester.
Kanske är tvåårstrotset som dragit igång..
Tarzan somnade gott efter han fått sin sin välling och jag lugnade trassliga nerver och fyllde på eventuell kaloriförlust med att tugga i mig en massa godis som fanns kvar efter helgen.
Duktigt.
En gigantisk hög med tvätt blev vikt och undanstoppad, en ny laddning hängdes, köksgolvet blev dammsuget och skurat innan jag slängde mig i duschen och sa over and out för idag.

No comments: