Wednesday, June 2, 2010

Ledig dag

Igår var det stängt på dagis, så jag hade en helt 'ofrivillig' ledig dag.
Oj vad jobbigt när solen bultar fram värme och uv från en knallblå himmel.
Not.
Jag och tarzan var hemma i trädgården på förmiddagen.
Lekte i sandlådan och rev runt i rabatter.
Vid 11 tiden var det en gnällig liten kille som pep fram att 'Dante tött. Dante vill hova'
Han stoppades ner med varsamma händer och ömma strykningar i sin säng och snarkade så fort att jag trodde jag hallucinerade hela händelsen.
Tre maskiner tvätt hängdes att torka ute i det härliga vädret, och diverse småpill utfördes, men jag hann att slänga mig halvnaken på en solsäng i hopp om att få lite bränna.
Tur det är insynsskyddat..
På eftermiddagen var vi tvugna att ge oss av en tur till Torp köpc.
En viss soon to be tvååring fick tidigt lördagsgodis.
Även kallat muta.
Det är effektivt att kasta sig på golvet o gapa så högt man kan.

No comments: