Thursday, June 17, 2010

En helt vanlig Onsdag

Igår åkte vi raka spåret till köpcentrat efter jobbet.
Det var bara att blunda för det vackra vädret, vi var tvugna att fylla på kylen, köpa tvättmedel, diskmedel och blöjor.
Vips så rök en tusing.
Lätt som en plätt.
Det blev tidigt lördagsgodis för en viss liten gaphals även den här gången.
Oh well.
Jag tänker att, eftersom han är allergisk, så får han ju aldrig några kakor, glass eller sånt, så vad fasen gör det om han får tugga i sig ett par godisar när vi handlar?
Han är nöjd vilket betyder att mamman oxå är det och vi kan handla i lugn och ro.
So be it.
Lealös av trötthet var han när vi kom hem, men lite mat gick ner innan vilda protester ljöd när han stoppades i duschen.
Men han måste duscha eller bada varje dag efter han vart på dagis.
Han har sand och smuts från topp till tå, han har vart varm av vilda lekar, hela han är full av baciller känns det som och han luktar liksom... ja, dagis...
Jag duschar ju varje dag och jag djupdyker inte i sandlådan direkt.
Nä, att duscha eller bada varje dag är ett måste med få undantag.
Ren, insmord och väldoftande somnade han på bara några minuter strax före åtta.
Jag plockade undan massa leksaker, diskade, dammade sågspån som ligger i ett fint lager överallt i mitt hem just nu, vek en maskin tvätt och hängde en ny, dammsög lite..
Then what?
Uttråkad..
Men inte fasen tog jag tag i något vettigt ändå.
Tur det var nästan läggdags.

No comments: