Friday, June 11, 2010

Vaccination

Snart ska jag ge mig av härifrån jobbet för att hämta min skatt på dagis.
Vi ska åka till doktorn och få varsin vaccinationsspruta mot TBE.
Som jag ältat det fram och tillbaka.
Ska vi ta dem eller ska vi inte?
Jag är inte jätteförtjust i att ta en massa vaccinationer till höger o vänster..
Men, det ränner rådjur i trädgården varenda dag och de fullkomligt dräller av fästingar ju..
Så lyssnade jag på radion om att smittorisken ökar här i vårt område, att om man får TBE får de flesta någon typ av bestående men av det varav en hög procent ganska allvarliga skador såsom förlamning, koncentrationssvårigheter osv..
Så, nu är beslutet taget.
Det blir vaccination.
Om nu Dante får ta den, han är ju äggallergiker och många vaccin innehåller äggviteprotein, denna inkuderad.

No comments: