Wednesday, October 13, 2010

Mitt hem - mitt kaos

Ja hjälp som det ser ut hemma just nu..
Först och främst det där totalt uppånervända rummet där jag håller på att renovera, det hänger ren tvätt på ett par ställen, som väntar på att strykas och vikas, imorse drog jag ur sängkläderna och laddade maskinen, men hann inte bädda igen så det är ett enda virrvarr av kuddar och täcken, det står en massa ren disk i diskstället som väntar på att stoppas in i skåpen, det ligger en hög med reklam på bänken, överallt ligger det saker som egentligen borde ligga någon annanstans..
I eftermiddag måste vi åka och handla mat när jag hämtat på dagis.
Och, såklart måste vi ge oss ut till köpcentrat och den 'stora' affären för Dantes allergimat finns inte i affären hemma vid oss.
Ibland känner jag mig en smula avundsjuk på de som är två..
Tänk att kunna få umgås med sitt frö en hel dag och att det ändå hände något på hemmafronten, att inte allt stod blickstilla bara för att inte just jag grejar.
Tänk att få komma hem till ett nystädat hus, eller en nyklippt gräsmatta, eller middag på bordet, eller ett nylagt golv..
Gud så underbart!
Fast risken finns ju att man kommer hem till en slöfock som hellre ligger på soffan och glor på tv än en som drar på sig arbetsbrallor.
Och då är jag inte så avundsjuk längre.

1 comment:

Sandra said...

Det är svårt det där hur det ska fördelas. Jag gör mest hemma på vardagarna då jag är hemma mest iom att jag jobbar skift men samtidigt är jag mer sliten än vad sambon är tack vare skiftjobbet. Sambon har flyttat in i ett hus som han inte äger och då känner jag mer press på att jag måste göra det mesta och jag betalar allt som görs med huset då jag förstår att det inte är lika kul för honom. På helgerna hjälps vi åt men jag slappar lite mer på helgen än vad han gör. Vi planerar för att han ska köpa in sig i huset till nästa höst och då kommer jag givetvis att kräva både mer hjälp hemma och ekonomiskt ansvar. Som sagt det är inte lätt, både för den som flyttar in till en annans hus och för den som känner att den gör mest hemma. Nu blev det virrigt men du förstår nog vad jag menar:)
Kram