Thursday, October 14, 2010

Renoveringsfrustration

Jag bara pallade inte att dra på mig målarkläderna när mitt frö somnat.
Då var klockan strax efter 21.
Jag drog fram kofoten och gick lös på listerna istället.
Trodde i min enfald att det skulle gå lättvindingt.
*Riiiittttsssscchhhhhh* en reva i tapeten.
Och en till.
*knaaaaak* en spricka i listen.
Jag var på vippen att börja svinga kofoten helt okontrollerat, bara strunta i om det blev småflis av alltihop och istället köpa nya lister.
Men som tur var sansade jag mig när budgeten vrålade i örat att jag ju har en tvättstuga och lilla toan att renovera oxå.
Till att börja med..
Jag släppte kofoten, gick ut ur rummet och släckte efter mig.
Jag struntade i det.
Nu fick jag ju istället en massa tid för att vika ren tvätt och flytta runt saker.

No comments: