Friday, October 15, 2010

Night of the living dead

Igår kväll var Dante lite orolig i sömnen.
Jag kom isäng vid 23 och strax därefter var det en otroligt ledsen liten kille som vaknade.
Han ville inte sätta sig upp, inte ens röra sig, utan bara ropade 'aj aj aj' genom gråten.
Jag försökte få ur honom vart det gjorde ont och han viftade mot halsen liksom under örat bak mot nacken.
Jag försökte klämma och känna men fick inte ur honom mer än så.
Han hade ingen feber men fick ändå en alvedon och vi satte oss i soffan och när han halvlåg i mitt knä fick han äntligen lite ro.
Så länge jag inte rörde mig, då ropade han aj och blev jätteledsen.
Han ville liksom inte röra på huvudet, jag var såklart jätteorolig och började nojja över hjärnhinneinflammation eller cancer (alltid rädd för den jävla cancern).
När jag satte honom för sig själv i soffan satt han med huvudet i en udda vinkel och rörde det inte ens en gnutta.
Jag ringde sjukvårdsupplysn.
'Vänta, avvakta, ge en till Alvedon, se om det blir förändring'.
Han somnade om vid halv 3 tiden och vaknade likadant vid halv 6.
In med en supp, sitta i soffan, avvakta, i säng igen vid 7.
Precis lagom tid för mig att ringa jobb och dagis innan jag oxå fick somnat en stund till.
Under dagen har det vart full rulle.
Inte så mycket matlust och snorig näsa men annars ungefär som vanligt.
Gissar att det är en förkylning som ligger och skaver i halsen och det kan ju värka i både tänder och hans ömtåliga öron..
Vid 4 tiden somnade han som en stock. Nu är klockan 6 och han sover än..
Men han får sova, är man inte helt kry är sömn bästa botemedlet.
Men det kan bli en sen kväll detta har jag en känsla av..

2 comments:

Åsa said...

Hur mår han, lillflingan? Hoppas helgen varit bra ändå!

Linda said...

Nu är det full rulle igen! tack för omtanken!