Thursday, October 28, 2010

Vissa saker löser sig helt av sig själva

Igår åkte vi raka spåret till mataffären när jag hämtat på dagis.
Dante fick kall korv i näven på väg dit för att stilla hungern och sötsuget.
Jag vill bara böja huvudet av skammen över sicken eländig mamma man är ibland..
Men, alternativet, åka hem och äta och sedan ge oss av för att komma hem långt efter läggdags kändes lika illa det.
Vi överlevde denna tur till affären oxå. Otroligt smidigt till och med.
Förutom att jag glömde köpa blöjor och vi fick gå in en gång till.
Oh well.
När vi kom hem pilade min skatt in på sitt rum på snabba små ben och hojtade:
'Jag vill titta på Musse Pigg. Jag sätter på play, det är den knappen mamma!!!'
Två minuter senare ville han byta film 'man trycker på den knappen då mamma, två gånger!' ropar han och trycker på stop/eject knappen.
Jag önskar jag var lika snabb att lära mig nya saker..
Nästa film han ville se var 'Karlsson på taket'.
Vi stoppade in filmen i spelaren som börjar ge lite skumma ljud ifrån sig.
*chugga chugga sliiiiira chugga sliiiiira chugga*
Tystnad.
Snipp snapp snut så var den tv'n slut.

1 comment:

Mirijam said...

Åh nej! Stackars Dante.