Wednesday, May 2, 2012

En härlig långledighet

Jag har varit ledig i dagarna fem.
Så himla skönt men satan vad tiden går fort när man har roligt!
Fredagen, inga större planer på dagen annat än att jag var tvungen att åka och handla och uträtta en del ärenden.
Regnet öste ner men jag och fröet drog på oss regnkläder och gav oss ut och grävde ur diket. Något ska man ju hitta på..
Framåt kvällskvisten kom Ullis och Jeanette farande ifrån skauneland för att hälsa på.
Vi käkade skaldjur och jag testade ostron för första gången.
Örk. No thanks.
Vi satt såklart uppe och svamlade halva natten med vin i glasen och snacks på bordet. Så mysigt att man blir alldeles till sig.
På lördagen, efter en stadig frukost, körde vi till Kikki och Magnus i Säve för att tillbinga natten.
De har en alldeles nyckläckt liten bebis som jag gosade med.. ahh..mys!
Vi satt uppe och svamlade halva natten även den här natten och skrattade så magen värkte.
Underbart att ses, blir allt för sällan.
Jag och skatten stannade till på Ikea på hemvägen på söndag och handlade lite småkrafs.. alltid hittar man något nödvändigt..
På måndag hade jag äääääntligen tid hos frissan. Gött att se ut som folk igen.
Resten av måndagen och hela tisdagen spenderade jag och min hjälpsamma lilla skatt i trädgården med att röja, såga, klippa, ansa, gräva, fika och grilla i solen.
Helt underbart. Älska våren!

2 comments:

Sandra said...

Bläk! Jag menar ostron :) Gott med många dagar sådär. Jag längatr efter v 30 o 31 haha

Linda said...

Ja inget går upp mot sommarsemester! :)