Thursday, November 12, 2009

Eländiga krakar

Min skatt har varit hemma ifrån dagis i två dagar.
Feber igen, snorig, snabbandad och hostig.
Jag talade med sjukvupplysn och de tyckte att vi skulle åka och kolla hans lungor och ta lite prover som idag.
I morse vaknade jag med hela kroppen full av utslag.
Som miljontals små nålsticksmärken över hela mig.
Holy shit!
Jag börjar snora och hosta jag med så det passade bra att åka till vc idag.
Dantes prover visade att inget allvarligare än någon jobbig bacill intagit hans kropp, tack o lov.
Men vi ska givetvis ha koll på febertopparna och sånt för det är ju inte så bra eller normalt att de kommer så ofta.
Han fick Bricanyl för att hjälpa honom att andas lättare.
Jag har antagligen en reaktion på ett virus alt en allergisk reaktion och fick medicin för det.
Dock togs inga prover på mig (märkligt) men ska såklart oxå återkomma om det håller i sig eller blir värre.
Nu tröstäter jag godis.

1 comment:

Ingrid said...

Nu har jag kommit hit. Har inte varit här på ett tag och hade lite att läsa ikapp. Usch, det verkar inte som att det varit några roliga dagar ni har haft på sistone. Jag hoppas verkligen att ni kryat eller att ni åtminstone ser ljuset i tunneln! Många kramar till er sjuklingar!!