Tuesday, November 10, 2009

Fullproppad dag

Igår vid 10 tiden vek jag mig dubbel här på kontorsstolen.
Blodet susade i skallen, kallsvetten trängde fram på ryggen och magsmärtorna var hemska.
Det var dags igen.
Sabla enometrios!
Bara att packa sig hemåt, ta några raketpiller och hasa sig i säng.
Klockan 13 var jag på benen igen tack o lov.
Eftersom jag ju var hemma så jag åkte och hämtade mitt frö tidigare på dagis.
Min duktiga pojke hade varit så redig hela dagen.
Sovit gott och ätit rejält.
Med sked dessutom.
Aww, man bara sväller i bröstet av stolthet och kärlek till denna lilla ljuvliga varelse.
Vi åkte till Jenny och Lucas och hälsade på.
Maria med sin Elliot och Helen med lilla Alma var oxå ditbjudna.
Vi käkade äpplepaj och glass medans våra barn lekte och stojade.
Så himla trevligt!
Vi var hemma igen strax före 18 och då var det en totalt supertrött liten kille som pekade efter välling, bankade på soffan, pekade på mamman och ropade "sitta, sitta".
Vid 19 tiden var det nattmössan på för min skatt och mamman fortsatte med renovering av sovrum.
Jag fortsatte att skrapa de där sablans tapeterna.
Helt sjukt hur de sitter!
Ena dörren och dörrkarmen fick första lagret med färg påmålat.
Det går så sakteliga framåt.

No comments: