Thursday, November 5, 2009

En envis filur

Inskolningen av mitt frö fortsätter.
Igår när jag kom för att hämta sa fröken:
"Han är allt en väldigt viljestark liten filur den här"
No shit..
Han vägrar att sova på dagis. Två av fröknarna hade försökt med alla möjliga trix men icke.
Idag lämnade jag vagnen så de kan försöka somna honom i den om de vill, kanske det kan gå bättre.
Han vägrar att låta sig matas, utan ska äta själv.
Med fingrarna helst.
Jajagsägerdådet.
Något alldeles fantastiskt är det ju att han faktiskt sovit jättebra i tre nätter på raken nu!
Känns helt overkligt och jag tassar in till honom, i slowmotion för att skapa minsta möjliga ljud, om nätterna för att försäkra mig om att han andas.
När slutar man oroa sig för plötslig spädbarnsdöd?
När de är i 15års åldern?

1 comment:

Charlies mamma said...

Ja o när den oron släppt så tar nästa över antar jag.....

förmodligen därför han sover så gott på natten....han e helt slut ef dagis...