Tuesday, November 17, 2009

Fortfarande risiga

Idag lämnades flingan i mormors ömma vård och mamman åkte till jobbet.
Känns att jag trots allt inte är helt 100..
Var helt slut efter bara några timmar.
Har fortfarande en massa huvudvärk och tung i skallen men knaprar Ipren.
Hade lite feber när jag kollade.
Flingan var så gott som feberfri idag men vansinnigt grinig och rent av ilsken.
Han har flera gånger tagit ur nappen och sagt "aj aj aj aj" så någonstans har han ju ont, frågan är var.
Jag har gått igenom den lilla krabaten så gott jag kan, även inuti munnen i fall där finns blåsor, sår eller i värsta fall en ny cysta.
Men jag hittade inget.
Kanske är det tänder på g.
Förstår att det måste vara vanvettigt frustrerande för honom att kanske ha ont och inte kunna förmedla sig ordentligt.
Inte äter han heller, han vill inte ha välling och han får ofattbart nog trugas i till och med rismjölken..
Stackars liten.
Mamman är så orolig.
Efter ett vansinnesutbrott som mamman inte fattade något av, somnade han i knäet vid 18 tiden.
Totalt färdig.
Nä, han är långt ifrån dagisklar känns det som.

Nu har jag målat den misslyckade dörrkarmen igen, med en nyinköpt dyr målarpensel.
Den blev inte helt perfekt.
Inte ens superbra, men tillräckligt okej för att jag ska kunna leva med det.
Kanske jag gör en dragning till.
Sista garderobsdörren ska strippas på tapet men det orkar jag inte med idag.

No comments: