Tuesday, August 14, 2012

Alla dessa beslut

Jag håller ju på att planera ombygget köket som ju blir ett ombygge av hela huset i stort sett..
Iaalla fall så måste jag börja samla ihop mig, kolla över offerterna ordentligt och kika på allt det där andra som ska beslutas.. tapet, kakel, golv osv..
Men köket är förstås prio 1 så igår var jag en tur till Ikea för att kolla deras utbud. Igen.
Åh alla dessa alternativ!
Kakel då... åh vad mycket fint men fy fasen... de jag gillade låg runt 2000 kr kvadraten allihop.. oups. Inte för att man ska ha så himla många kvadrat men ändå..
Samma sak med golvet, det jag föll för sådär direkt var ett dyrare golv.. but of course..
Mormor hämtade fröet på dagis eftersom jag ju var på äventyr så jag åkte hem, bytte om till träningsstass och tog vagnen för att hämta honom.
Med honom placerad i vagnen joggade jag en sväng. Jo, det känns att det varit semester och dekadens.. men ändå, jag gjorde det. Hejja mig!



2 comments:

Mia said...

Du kan inte ha två sorters kabel då? Nåt basic under skåpen och det snygga (dyra) upp vid fläkten?! Tycker dock att om du måste välja, ta det dyrare kaklet än golvet. Det är kaklet du kommer se mest och även andra se mest. Spara inte in på både och (om jag får tipsa). Kram

Linda said...

Jo absolut! jag har tänt detsamma, att ha det dyra vid fläkten och kanske bakom vasken och ett vanligt vitt runt om.. :) och ja du får verkligen komma med tips! Mottages tacksamt!! :)