Friday, August 10, 2012

Det måste vara åldern...

I förrgår glömde jag min telefon kvar på jobbet.
Jag hade givetvis planerat att åka och hämta den igen men det körde ihop sig med snickare som kom, barn som behövde matas och badas och läggas och ja, där stod jag med ett sovande barn... inte kunde jag ge mig av då inte.
Jag fick klara mig utan telefon och det gick ju bra. Ganska bra.
Igår när jag klev ur bilen vid dagis för att hämta mitt frö kom jag på att jag glömt jackan på jobbet.
Aja, skitsamma tänkte jag.
Jag och fröet stannade till hos kompisen på hemvägen och babblade i en timma innan vi åkte hemåt.
Dante tjöt i bilen att han var så hungrig att han ville ha köttbullar och korv och potatis och makaroner och glass till middag.
Så kom vi då hem och parkerade på gården, ur med alla kassar jag samlat på mig under dagen och... ja det är då jag med en djup suck inser att husnyckeln ligger i jackfickan. I jackan som hänger kvar på jobbet.
Meeen fuuuuukk!
Ja det var bara att packa in oss i bilen igen och åka för att hämta både jacka och nyckel.
När vi kör iväg ser jag att reservtankslampan lyser ilsket rött och mätaren står nästan i botten.
Meeen fuuuuukk!
Det här bilbytet från en superbensinsnål Prius till en Nissan qashqai har gjort att bensinkortet glöder!
Jaha det var bara att åka till bensinstationen och fylla på åket innan vi åkte till jobbet.
Vid det här laget hade fröet nästan strukit med av hunger och jag krafsade fram några kex ur väskan så han fick lite liv i sig igen.
När vi äntligen var hemma igen och vi fått mat i magen var klockan efter 19, dusch av liten, natta liten, diska, dammsuga, styra med tvätten, jaha klockan är läggdags, dusch, zzzzz.
Jag hade tänkt träna men dygnets timmar räckte inte till riktigt.

Lata fötter

No comments: