Thursday, August 9, 2012

Lördag tillochmed måndag

På lördagsmorgonen stod klockan på svinottan.
Jag skuttade upp på inte så värst pigga ben men väldigt ivriga ben.
Vi skulle möta upp karavanen av vänner strax efter 7 och även om jag packat det mesta i bilen kvällen innan så är det ju en del att styra med innan man ger sig av med att göra mig iordning, väcka liten, få i oss båda frukost, klä oss, packa det sista i kylväskor och till sist få ut både packningen, fröet och mig själv i bilen. I tid.
Vi mötte upp alla och färden mot High Chaparral började.
Vi var framme strax före 11 på förmiddagen och vi gick raka spåret in i parken där vi tillbringade två hela dagar i ett strålande fint väder. Ungarna stimmade runt och hade hur kul som helst, vi vuxna kunde ta det lugnt, smutta på goda drycker och käka allt vi kom över.
Hela helgen blev fantastiskt trevlig, vi tillbringade de två nätterna i jättefina stugor och vädret tillät att vi satt ute och grillade och babblade till sent om kvällarna och barnen hade stor plats att springa och ett redigt indiantält att busa i. De har en näst intill outtömlig källa av energi att ösa ur verkar det som..

En riktig skarpskjutare
Lucky Luke och min lilla gangster
 Mammorna Dalton
 Grabbarna grus
Tivolit var hur kul som helst!

 Tivolisnubben såg att Dante skrattade så han kiknade under turen och gav honom ett par rediga extra snurr så fröet fick hålla i sig för glatta livet. Sedan var han så yr att han brakade rakt in i staketet när han klev ur karusellen.
Morgonpigga och i väntan på att de andra ska vakna.

Hela helgen blev en alldeles perfekt avslutning på en jättehärlig semester.

No comments: