Wednesday, August 1, 2012

Glad överraskning

Idag vaknade jag på ett sånt där tråkigt humör..
Kände egentligen för att dra täcket över näsan, ligga kvar i sängen och glo på film hela dagen men se det går inte för sig.
Ute var det minsann uppehåll och äntligen kunde jag spendera några timmar med att klippa gräset.
Så fick jag för mig att tömma poolen.. en hyfsat stor variant..
Den behövde skuras innan den skulle läggas undan för vintern.
Åh herregud.. vilket sabla jobb. Såpa och skurborste fick jobba, så skulle härligheten spolas av med slangen.
Slangen ja. Jag får ett smärre nervsammanbrott var gång jag ska använda den. Var gång har jag för avsikt veva upp den i en snygg rulle men det slutar alltid med att andra halvan knölas ihop i ett enda virrvarr. Ja så står jag där nästa gång den ska användas och får gre ut fanskapet. Idag kan det hända att det var en stor knut på den som jag bara inte orkade reda ut. Kanhända låg min 'jobbkniv' i närheten.
Kanhända är slangen en smula kortare nu..
Den blev tack och lov lång nog att räcka fram så jag kunde spola den där poolen. Men för ett jobb att göra på egen hand.
Jag fick gjort det tillslut iaf och hängt upp den på tork.
Av någon outgrundlig anledning fick jag sedan för mig att röja i garaget..
Och jäklar vad jag röjde.. min 'nu ska jag fanimej slänga allt' inställning gick kanske lite överstyr och jag fick hämta tillbaka lite grejer jag slängt. En skruvdragare till exempel.. kan ju vara bra att ha.
Så kånkade jag runt på en massa överbliven klinker och en vedklyv som vägde ungefär lika mycket som jag.
Sen kunde man ju ganska enkelt räkna ut att ryggen skulle tacka för sig på ett tag.
Ägnade mig åt enklare saker som att stryka och småpilla lite och tjata på Dante att städa sitt rum när det ringer på dörren och när jag öppnar och ser vem det är får jag ett riktigt glädjefnatt. Fina, fina vännen Glenn kom på spontanbesök!
Med blommor i handen för att han visst hört att jag behövde piggas upp lite.
Åh herregud.. jag började nästan gråta ju. Vad fint.
Snacka om humörboost!

Vem är käringen i mitten tro? Hon ser ju helt galen ut..

No comments: