Wednesday, August 22, 2012

Not worthy?

Den här veckan började visst en ny säsong av 'Ensam mamma söker'.
Jag hade hellre gått flera kilometer på glödande kol, jag hade hellre lagt upp ett nakenfoto på mig själv på Facebook, jag hade hellre doppat mig i tjära och rullat mig i fjädrar än att medverka i det programmet.
Men jag förstår de kvinnorna som gör det, för är jag hellre ensam resten av livet?
Det här med att hitta kärleken... jag avundas de som hittat den och som har den kvar, jag avundas de som hittar den om och om igen, som inte är singlar mer än några månader på sin höjd, innan de har hittat en ny kärlek att drömma drömmar tillsammans med..
Jag avundas de som hittar en kärlek som är besvarad.

2 comments:

Mia said...

Och tänk vad många som avundas dig som har Dante!!! Kramar!

Linda said...

Sant :)