Monday, August 20, 2012

Dopdag

Klockan ringde 7.
Herregud så trött jag var... men jag fick skylla mig själv, det vara bara att släpa mig ur sängen efter dryga tre timmars sömn för att göra klart alla cupcakes till dopet senare på dagen.
Jag hade smaksatt vispgrädde med mjölkchoklad som skulle vispas. Det gick åt helvete. Bara att slänga.
Jaha, då skulle jag göra frosting på Philadelphia och florsocker istället då.
Jag kan ju tillägga att jag aldrig gjort det innan. Hur gör jag? Googla, hittar ett recept där det även ska vara smör i balndningen.
Vispa,vispa, blanda, blanda, blanda, blanda...jag vevade så armen höll på att trilla av innan den där frostingen var klumpfri och då var den istället alldeles lös.. Den gick ju inte att ha på någon cupcake inte.
Förbannat med!
Vispa ihop ny omgång med bara socker och Philadelphia och nu gick det bättre.
Jag delade upp och smaksatte med  lite olika smaker så tänkte jag spritsa up det i snygga kreationer men då fanns det inte så det skulle räcka.
Nej, det blev inte som jag tänkt mig, men det blev bra ändå i slutändan och de smakade gott i alla fall.
Jag åkte och levererade mina cupcakes innan jag hämtade fröet och vi åkte hem för att fiffa oss inför dagens dop.
Jag var trött och på dåligt humör och alldeles för dåligt tålamod hade jag. Det gick såklart ut över en stackars Dante som väljer med omsorg när han känner för att lyssna på sin mamma eller inte.
Och då menar jag inte att han är olydig, nejdå, utan han bara skiter i att svara och fullkomligt ignorerar mig när jag pratar eller ropar på honom.
Det kan göra mig helt galen.
Trots mitt dåliga humör och tack vare mina fina vänner hade vi såklart himla trevligt på dopkalaset som varade till långt fram på kvällen. Jag smaskade i mig allt för mycket sötsaker innan vi bjöds på grillmiddag.
En övertrött, motvillig  Dante och en trött, sur mamma gav sig av hemöver vid 18 tiden.
Hem för kvällsmat till fröet som inte ätit ordentligt när det finns så mycket annat att göra och leka med. Han slevade i sig köttbullar, makaroner och rostmacka och sedan frukt till efterrätt som om han inte fått mat på hela dagen.
Vi kröp ner i min säng båda två vid 20 tiden och somnade som klubbade sälar.
Gött.

No comments: