Monday, August 27, 2012

Helgen - recap

 Fredagskväll. Äta bör man, annars dör man. Vi körde en enkel grill i eldkorgen. Hur mysigt som helst.

På lördagen var det någon typ av 'barnens loppisdag' här i stan och vi mötte upp Therese och Wille för att ta ett varv och kolla läget.
Vi lunchade och fikade i solen och Dante fyndade en leksaksrobot för en tia.
Så fick vi ett infall att åka till Färg och kakelaffären för att kolla på kakel, golv och tapeter jag kikat på inför renoveringen hemma.
Dante åkte med Wille hem och jag gav mig av hemåt för att byta om till träningsstassen och ta hojen för att möta upp dem igen. Jag och Therese gav oss ut för en PW i spåret medan Dante passades av Wille och hans pappa. Jag och Therese fick även med oss Maria på vägen och vårat babbel smattrade mellan trädtopparna ute i skogen där vi motionerade oss i nästan en timma.
När jag och fröet sladdade in hemma på gården igen var det närapå läggdags för liten. Lite mat i magen hann vi med innan det var lights out för honom och jag slängde mig raklång på soffan efter en välbehövlig dusch.

Så var det då söndag och jag hade lovat passa Wille under dagen då båda has föräldrar jobbade.
Han kom vid halv tolv tiden och de fick varsitt fordon i nävarna så gav vi oss av till lekparken.
Jösses vad de stojade och lekte. Barnskratt alltså... musik för öronen..
Vid fem åkte vi alla tre hem till Wille igen för en upprepning av lördagens upplägg med promenad för mammorna medan kidsen stannade hos Willepappan.




 Snipp snapp snut så var helgen slut.

No comments: