Saturday, August 11, 2012

Underbar lördag

Idag sken solen från en klarblå himmel.
Perfekt timing eftersom jag planerat klippa gräs och flytta sjöstensplattor.
Eftersom morgondaggen inte hade torkat än när jag kom ut satte jag igång med att bära plattor.
De skulle flyttas ca 50 meter, uppför en slänt, till lillstugan där de sedan ska läggas.
Jag satte igång.
När jag burit nästan ett ton plattor började armarna kännas som gelé, händerna värkte och ryggen likaså, men det var bara att bita ihop.
Vid luchtid kunde jag nästan inte ens lyfta plattorna..1410 kilo och otaliga turer uppför slänten senare kände jag att det fick vara bra för idag, innan ryggen gav upp fullständigt och armarna ramlade av. Jag har ungefär hälften kvar men det får bli en annan dag.
Vi lagade lunch och satt ute i solen och åt, när det var undanstökat drog jag fram gräsklipparen och fick äntligen avklarat det med.
Så ramlade det in ett sms från Jenny om vi ville komma och käka lite och det ville vi givetvis.
En dusch senare promenerade vi iväg i solen.
Therese var oxå där och vi tre satt och babblade, käkade gott och drack ett glas vin medan barnen lekte så det stod härliga till.
Nu sitter jag i soffan och undrar om jag kommer kunna ta mig härifrån.. gud så mör i kroppen!
Men vilken underbar dag det varit!

3 comments:

Mia said...

Flytta dem med skottkärra?

Linda said...

:) Ja, jag flyttade dem med skottkärra, två åt gången var vad skottkärran tålde :)
Kram!

Mia said...

Aha, bättre skottkärra på önskelistan ;-)