Thursday, August 9, 2012

Tillbaka i vardagen

Så var då semestern över för den här sommaren och man är tillbaka i ekorrhjulet, aka vardag.
Det är ganska skönt om jag ska vara ärlig.. Visst är det härligt att vara ledig men herregud jag förfaller ju.. men underbara dagar tillsammans med underbara vänner på underbara platser har det varit.
Nu känner jag lite panik över att jag inte hunnit med ens hälften av vad jag hade tänkt göra därhemma under semestern.. inte ens en fjärdedel.. så nu blir det till att hålla på under kvällar och helger så mycket man orkar igen.
Igår var snickaren hemma igen och tog en massa mått och sånt inför ombygget av kök och det.. kände att jag fick lite panik över det med, för tanken är att det ska dra igång i oktober, men jag har inte beställt kök än..ja, inte bestämt mig för vilket kök jag vill ha ens, inte bestämt golv eller tapeter eller något sånt heller.. ingenting för att vara exakt..
Ja så ska ju huset tömmas innan de kan sätta igång.. köket, Dantes rum och vardagsrummet måste vara soprent på prylar. Hela huset närapå.. Vart fasen ska jag förvara allt det?
Jag får nog sätta fart. Som fan.

No comments: