Friday, October 12, 2012

Dag 4, mera trubbel

Igår, Torsdag, var det snickarnas fjärde dag hemma hos mig.
Jag åkte hem för att möta upp elektriker och komma överens om var eluttag och sånt ska sitta.
Vi räknade och mätte och kollade ritningen över köket och..mätte igen..och räknade och.. näe.. det stämde ju inte.. Kökssnubben har mätt fel. Fel på dryga 40 cm!! Fläkten hamnar inte emellan fönstren utan I fönstret! WTF?! Åh jag blev galen på mig själv att jag inte kollat och räknat mer noga, men det var ju trots allt kökssnubben som var här och mätte så jag kan inte vara allt för arg på mig själv för det.. men ändå.
Jaha, det var bara att kasta sig på telefonen och försöka lösa problemet..
Vi var där borta på eftermiddagen igen, jag och fröet och det får bli lite ändringar såklart, men det går att leva med..
Solen sprakade från klarblå hösthimmel även igår så vi tog en tur med vagnen innan vi ramlade in hemma igen. Trötta och hungriga.
Dante har tjatat om att baka äpplepaj i flera dagar så vi svängde ihop en liten form, jag höftade ihop en pajdeg bara på känn men shit vad god den blev. Jag skulle dock inte ha någon paj, utan den var till Dante. han däremot tyckte bara att den var shit.
Typiskt.
Städ och tvätt hanns oxå med innan jag svimmade isäng brevid ett snarkande frö.
Alltså det är jätteskönt att han numera sover i sin egna säng och så, men tusan vad mysigt det är att krypa ner jämte en varm liten krabat ändå..

No comments: