Monday, October 1, 2012

Helgens utflykt


Helgen har tillbringats i Småland med härligt sällskap.
Det blev grill på fredagen och kräftskiva på lördagen.
Första gången jag åt insjökräftor kan tilläggas och det gick ju bra det med.
Vi hann med en liten promenad inemellan allt ätande och fikande. Vissa hade det mer ansträngande än andra.



Jag och fröet anlände i hemmet igen igår eftermiddag med magarna fulla av godis. Jag fick käka i stort sett oavbrutet för att inte somna vid ratten, så jäkla trött.
Jag håller ju på att riva ur och stöka runt i mitt hem inför renoveringen och igår kom en tjej och köpte min köksmöbel. En maskin tvätt, packa ett par lådor, dusch, fixa lite käk till fröet innan det var läggdags.
Jag klippte med ögonen och kämpade tappert för att orka läsa bok för Dante, medan han, som somnat i bilen en stund, övade på bakåtkullerbyttor i sängen samtidigt.
Jodå, han fixade det.